29 september 2021

SKB Awards 2021 | BVR Groep: derde in de categorie Kopersbegeleiding

BVR Groep wordt gekenmerkt door haar no-nonsense mentaliteit en innovatieve oplossingen op veel terreinen binnen de bouwnijverheid: woningbouw, utiliteitsbouw, herstructurering, stadsvernieuwing, renovatie, restauratie en (mutatie)onderhoud. Het in 1984 opgerichte familiebedrijf realiseert projecten zowel in opdracht als in bouwteamverband en op eigen initiatief. Het werkgebied omvat de regio’s Zeeland, Noord-Brabant, Zuid-Holland, Noord-Holland, Utrecht en Gelderland.

Kopers van nieuwbouw & transformatieprojecten uit die regio’s hebben de kopersbegeleiding van BVR VastgoedOntwikkeling – gevestigd in Roosendaal – hoog zitten. Het bedrijf neemt een derde plaats in, in de categorie Kopersbegeleiding van de SKB Awards 2021.

Snel schakelen en ‘aandacht voor de stukken’

De beide kopersbegeleiders, Marieke Musters en Mario van Loenhout, zijn vereerd met deze award. “Onze manier van communiceren en het snelle schakelen zijn volgens ons redenen dat we deze podiumplek verdiend hebben,” vertelt Mario. Ook Marieke geeft aan dat ze altijd snel antwoord geeft aan klanten, ook als het eens geen prettig nieuws is, bij vertraging of wanneer ze zelf nog geen uitsluitsel kan geven: “Als je maar reageert zodat de klant weet waar hij aan toe is en voelt dat je ermee aan de slag bent.”

Op de vraag waarin BVR zich op het vlak van kopersbegeleiding nog meer onderscheidt, antwoordt Mario dat veel aandacht uitgaat naar het zorgvuldig uitwerken van de stukken: “In het eerste gesprek denken en tekenen we altijd direct mee, zodat we de wensen van de klant goed vertalen naar wat mogelijk is. Bovendien schept het vertrouwen wanneer je het gesprek goed uitwerkt en de klant terugziet in de documenten dat we geluisterd hebben en met zorg aan de slag gaan.”

Flexibiliteit in communicatiemiddelen

BVR werkt met het communicatiesysteem HOOMCTRL, maar naast dit middel staan de kopersbegeleiders in nauw contact met hun klanten. “We zien elkaar altijd eerst voor een live ontmoeting bij ons in de huiskamer en in het traject zelf zijn er nog een paar fysieke contactmomenten, zoals bij start bouw, kijkersdagen en de oplevering. Verder gaat veel via de telefoon en de chatfunctie van HOOMCTRL. We proberen hierin zo flexibel mogelijk te zijn zodat de klant kan kiezen wat het beste voor hem werkt,” vertelt Marieke.

Korte lijntjes = snel duidelijkheid

Hoofd Vastgoedontwikkeling, Theo Klijn vult aan: “De lijntjes zijn bij ons erg kort, omdat alles onder de vlag van BVR Groep wordt ontwikkeld en gebouwd. Dat merk je in de communicatie en ook op andere gebieden in het proces, die bijvoorbeeld betrekking hebben op verwachtingen.” Marieke: “Dat klopt, in een situatie waarin een koper liever toch iets anders wenst, gaan wij snel in overleg met de collega’s van de bouw en kunnen wij vaak ook heel snel concrete antwoorden geven.”

Dat BVR in de top 3 staat, is voor Theo een bevestiging dat ze op de goede weg zijn: “We hebben de laatste tijd veel aandacht geschonken aan zowel de communicatietools als de persoonlijke begeleiding en merken in de projecten dat dit gewaardeerd wordt en dat het zich zelfs vertaalt naar hogere beoordelingen. Ik vind het met name knap dat Marieke en Mario dit gepresteerd hebben in de corona-periode, waarin communicatie vaak lastiger is vanwege de maatregelen. Omdat we al hadden ingezet op betere automatisering en alle tools om op verschillende manieren te communiceren, kunnen we hier goed op inspelen.” Ook de twee kopersbegeleiders zien dat zo: “We werden het afgelopen jaar zelf ook flexibeler dankzij de middelen: als de klant een online meeting wilde of toch liever even langskwam, was dit allemaal mogelijk. We spelen écht in op de behoeften van onze kopers, we maken zelfs vlogs nu.”

De volgende stap…

De taart is gegeten, de worstenbroodjes zijn op de bouwplaatsen uitgedeeld en het glas is geheven. Maar hoe zorgt BVR er nu voor dat het volgend jaar minstens weer in een van de drie categorieën op het podium staat? “Allereerst door te blijven vernieuwen en door te luisteren naar onze kopers. Maar eigenlijk moet dit fijne nieuws ook wel een beetje indalen, dus we gaan het eerst eens even vieren.”

Door: Barbara van Baarsel – Buro Barcode