Wij zijn gespecialiseerd in klanttevredenheidsonderzoeken in de woningbouw, met als doel het verbeteren van de dienstverlening richting de consument. Speciaal voor bouwers van nieuwbouw-koopwoningen is in samenwerking met consumenten en SKB-bedrijven het SKB Kopersonderzoek ontwikkeld. De vragen gaan over voor de consument herkenbare onderwerpen die spelen voor, tijdens en na de bouw van een woning. Daarnaast is het zo ingericht dat SKB-bedrijven met scores en open antwoorden van consumenten gedetailleerd kunnen inzien waar hun eventuele verbeterpunten liggen. Het SKB Kopersonderzoek wordt gebruikt en gepromoot door zowel Bouwfonds Property Development (BPD) als garantie-instituut Woningborg.
Uit onze ruim honderdduizend ingevulde SKB Kopersonderzoek blijkt onder meer dat goede communicatie en dienstverlening tijdens de bouw leidt tot meer tevreden klanten, gemotiveerder personeel, minder opleverpunten & faalkosten én een beter imago. Ook biedt het SKB Kopersonderzoek inzicht in hoe andere bedrijven ‘scoren’ op het gebied van klanttevredenheid (de bouw-benchmark).
Voordelen
Klantgerichtheid in het voordeel van zowel de consument als het bouwbedrijf
Wij geloven in openheid en transparantie voor kopers van nieuwbouwwoningen. Zeker ook voor bouwers heeft het SKB Kopersrapport voordelen. Naast de waardevolle data die de onderzoeken opleveren, biedt het tal van andere voordelen:
Klantgerichtheid zorgt voor tevreden klanten, tevreden medewerkers, een beter imago en minder faalkosten
Het geeft je goed inzicht in je klantwensen en processen
Je krijgt een overzichtelijk dashboard met bedrijfsscores (inclusief marktscores/benchmarking)
Je kunt filteren op scores per project
Feedback van klanten gaat onder meer over de: verkoopfase, bouwfase, opleverfase, nazorgfase, showrooms en vakmensen
Je kunt op meerdere momenten tijdens de bouw jouw kopers om feedback vragen
Een hoge respons op het SKB Kopersrapport (ca. 40%)
Gratis toegang tot inhoudelijke groepsbijeenkomsten met collega SKB-bedrijven
Topscoorders ontvangen jaarlijks de SKB Awards en genereren hiermee media-aandacht
Na het invullen van het SKB Kopersrapport kun je er voor kiezen de koper de mogelijkheid te geven een review te plaatsen op bouwnu.nl
bouwnu.nl
Bedrijven die zijn aangesloten bij SKB ontvangen gratis een Plus-abonnement op dé review- en vergelijkings-website van de woningbouw: bouwnu.nl. Hiermee kunnen zij gebruikmaken van tal van extra features, zoals een widget om op de eigen site een weergave te tonen van de actuele score op bouwnu.nl, een mogelijkheid om op reviews te reageren, en tal van mogelijkheden om klanten uit te nodigen een review te plaatsen. Ook kan er gekozen worden klanten direct na het invullen van het SKB Kopersrapport te verwijzen naar deze review-site.
“Met de inzichten uit de onafhankelijke klanttevredenheidstoets verbeteren we jaarlijks ons proces, zodat het kopen van een woning voor de koper een feest wordt”