SKB Kopersonderzoek

Al meer dan 100.000 ingevulde kopersonderzoeken

Wij zijn gespecialiseerd in klanttevredenheidsonderzoeken in de woningbouw, met als doel het verbeteren van de dienstverlening richting de consument. Speciaal voor bouwers van nieuwbouw-koopwoningen is in samenwerking met consumenten en SKB-bedrijven het SKB Kopersonderzoek ontwikkeld. De vragen gaan over voor de consument herkenbare onderwerpen die spelen voor, tijdens en na de bouw van een woning. Daarnaast is het zo ingericht dat SKB-bedrijven met scores en open antwoorden van consumenten gedetailleerd kunnen inzien waar hun eventuele verbeterpunten liggen. Het SKB Kopersonderzoek wordt gebruikt en gepromoot door zowel Bouwfonds Property Development (BPD) als garantie-instituut Woningborg.

Uit onze ruim honderdduizend ingevulde SKB Kopersonderzoek blijkt onder meer dat goede communicatie en dienstverlening tijdens de bouw leidt tot meer tevreden klanten, gemotiveerder personeel, minder opleverpunten & faalkosten én een beter imago. Ook biedt het SKB Kopersonderzoek inzicht in hoe andere bedrijven ‘scoren’ op het gebied van klanttevredenheid (de bouw-benchmark).

Voordelen

Klantgerichtheid in het voordeel van zowel de consument als het bouwbedrijf

Wij geloven in openheid en transparantie voor kopers van nieuwbouwwoningen. Zeker ook voor bouwers heeft het SKB Kopersrapport voordelen. Naast de waardevolle data die de onderzoeken opleveren, biedt het tal van andere voordelen:

    • Klantgerichtheid zorgt voor tevreden klanten, tevreden medewerkers, een beter imago en minder faalkosten
    • Het geeft je goed inzicht in je klantwensen en processen
    • Je krijgt een overzichtelijk dashboard met bedrijfsscores (inclusief marktscores/benchmarking)
    • Je kunt filteren op scores per project
    • Feedback van klanten gaat onder meer over de: verkoopfase, bouwfase, opleverfase, nazorgfase, showrooms en vakmensen
    • Je kunt op meerdere momenten tijdens de bouw jouw kopers om feedback vragen
    • Een hoge respons op het SKB Kopersrapport (ca. 40%)
    • Gratis toegang tot inhoudelijke groepsbijeenkomsten met collega SKB-bedrijven
    • Topscoorders ontvangen jaarlijks de SKB Awards en genereren hiermee media-aandacht
    • Na het invullen van het SKB Kopersrapport krijgt de koper de mogelijkheid een review te geven op bouwnu.nl
    • Gratis Plus-abonnement bouwnu.nl (twv 495 euro)

    bouwnu.nl

    Bedrijven die zijn aangesloten bij SKB staan ook met een presentatie op dé review- en vergelijkingswebsite van de woningbouw: bouwnu.nl. En zijn daardoor beter vindbaar in de zoekresultaten van Google. SKB-bedrijven ontvangen het Pluspakket van bouwnu.nl gratis. Hiermee kunnen zij gebruikmaken van extra features, zoals de widget; om op de eigen site een automatische weergave te tonen van de actuele score op bouwnu.nl.

    “Met de inzichten uit de onafhankelijke klanttevredenheidstoets verbeteren we jaarlijks ons proces, zodat het kopen van een woning voor de koper een feest wordt”

    Klantgericht Bouwen is een onafhankelijke stichting zonder winstoogmerk.