Stichting Klantgericht Bouwen organiseert jaarlijks een exclusieve prijsuitreiking: de SKB Awards. De prijzen worden toegekend in drie categorieën, te weten Kopersbegeleiding, Meer- en minderwerk en Oplevering.
Het best beoordeeld door klanten op onder meer communicatie met de kopersbegeleider, de informatievoorziening en het inspelen op extra wensen tijdens de bouw.
De Award voor beste kopersbegeleiding is uitgereikt aan Van Santvoort Bouw uit Veldhoven. Directeur-eigenaar Bas Oomen: “Onze pay-off is echt bouwen doe je samen. In tegenstelling tot andere conceptuele bouwers, blijven we traditioneel woningen bouwen wat veel mogelijkheden voor maatwerk geeft. We staan in alle drie de categorieën in de top 3 en zijn daar enorm trots op. Wat volgens ons de reden is van deze mooie beoordelingen? Communicatie blijkt ook hier echt de sleutel; duidelijk zijn, zaken goed uitleggen, belangen begrijpen en de taal van je kopers spreken, zorgen voor een goede band en dat maakt dat klanten positieve feedback geven, je iets gunnen.”
Het best beoordeeld door klanten op onder meer het maatwerkpakket, de beslistijd en het inspelen op extra wensen tijdens de bouw.
En dan de categorie Meer- en minderwerk, waarin Lithos bouw & ontwikkeling zich de meest klantgerichte bouwer mag noemen. Directeur Anton Spaan: “Wij willen dicht bij de klanten staan dus al in een heel vroeg stadium de klant meenemen, met een uitgebreide optielijst (installatiekeuzes, ed.) en het bieden van maatwerk. Daarin gaan we vrij ver; er zijn veel keuzes om een paleis van hun woning te maken, en dat wordt gelukkig ook zo ervaren! We nodigen klanten altijd individueel uit, en leggen hen alles persoonlijk uit, nemen hen mee in het proces en communiceren daarbij ook nog via een platform, zodat we in feite altijd korte lijntjes hebben, óók met de werkvoorbereiders die schakelen met klanten, zodat er zo min mogelijk ruis kan ontstaan. Minder schakels, meer duidelijkheid en sneller antwoord.”
Het best beoordeeld door klanten op onder meer communicatie tijdens de oplevering, de kwaliteit en de snelheid van de afgehandelde opleverpunten.
En zo zien we Hoedemakers wederom terug op het podium, net als vorig jaar. In deze categorie op de eerste plek, met een gemiddelde beoordeling van 8,9. Marc Hoedemakers: “Nou, zo’n mooi cijfer heb ik nog nooit op mijn rapport gehad, grapt Hoedemakers die dit jaar met zijn bedrijf twee keer in de top 3 van de SKB Awards staat. “De waardering van klanten is enorm belangrijk voor ons. We zijn er zeer blij mee en gaan dit absoluut vieren met het bedrijf. Vooral in de categorie Oplevering zien we dat het buitengewoon goed doen en dat is te danken aan ons sterke uitvoeringsteam dat steeds weer de puntjes op de i zet. In de categorie Kopersbegeleiding staan we op de tweede plaats en dat wijd ik vooral aan ons teamwork en de goede communicatie; we zitten er bovenop!”