Meer en minderwerk Award Bouwbedrijf Van der Kolk 2018 2
Meer en minderwerk Award Bouwbedrijf Van der Kolk 2018
Oplevering Award Heilijgers 5 wetten klantgerichtheid

SKB Awards 2018

Stichting Klantgericht Bouwen organiseert jaarlijks een exclusieve prijsuitreiking. De prijzen worden toegekend in drie categorieën, te weten Kopersbegeleiding, Meer- en minderwerk en Oplevering.

Kopersbegeleiding Award

Het best beoordeeld door klanten op onder meer communicatie met de kopersbegeleider, de informatievoorziening en het inspelen op extra wensen tijdens de bouw.

Meer en minderwerk Award Bouwbedrijf Van der Kolk 2018 2
1

Van Wijnen Harderwijk B.V.

Harderwijk

Cor Verwoert, hoofd kopersbegeleiding van Van Wijnen Midden: “Er is bij nieuwbouw altijd een gezond spanningsveld tussen de wensen van kopers en het productiebedrijf. Als kopersbegeleiding zorg je ervoor dat alle verwachtingen kloppen; onder andere door goed te luisteren, je in te leven en individueel contact. Geweldig dat die inspanningen gewaardeerd worden door onze klanten.”

2

Van Wijnen Weesp B.V.

Weesp

Binnen het concern van Van Wijnen viel ook de vestiging Weesp in de prijzen met een eervolle tweede plaats. Ook dit bedrijf werd goed beoordeeld op bovengenoemde thema’s.

3

Bouwbedrijf van de Kolk

Emmeloord

En voor Bouwbedrijf van de Kolk was het een verrassing dat het niet alleen de grootste waardering kreeg van kopers in een van de categorieën, te weten ‘Meer- en minderwerk’, maar dat het ook een derde plek bemachtigde op het gebied van kopersbegeleiding.

Meer- en minderwerk Award

Het best beoordeeld door klanten op onder meer communicatie met de kopersbegeleider, de informatievoorziening en het inspelen op extra wensen tijdens de bouw.

Meer en minderwerk Award Bouwbedrijf Van der Kolk 2018
Meer en minderwerk Award Bouwbedrijf Van der Kolk 2018
1

Bouwbedrijf van de Kolk

Emmeloord

Directeur Peter van de Kolk: “Het is voor ons vanzelfsprekend dat onze klant bij het laten bouwen van een woning maximale flexibiliteit van ons mag verwachten. Binnen ons bedrijf is het uitgangspunt altijd een tevreden klant.”.

2

Van Wijnen Harderwijk

Harderwijk

Binnen het concern van Van Wijnen dook Van Wijnen Harderwijk maar liefst drie keer op in de drie categorieën; een keer op de eerste plek, beste Kopersbegeleiding en twee keer op de tweede plaats, waaronder deze en in de categorie Oplevering. Een bijzondere prestatie wat iets zegt over de klantgerichtheid van de organisatie.

3

Ter Steege Bouw Vastgoed Rijssen B.V.

Rijssen

Ter Steege Bouw Vastgoed Rijssen B.V. heeft de derde plek bemachtigd in de categorie ‘Meer- en minderwerk’. Net als de nummers 1 en 2 duidt ook deze podiumplek de klantgerichtheid en flexibiliteit van de bouwer.

Oplevering Award

Het best beoordeeld door klanten op onder meer communicatie met de kopersbegeleider, de informatievoorziening en het inspelen op extra wensen tijdens de bouw.

Oplevering Award Heilijgers 5 wetten klantgerichtheid
Oplevering Award Heilijgers 5 wetten klantgerichtheid
1

Heilijgers

Amersfoort
Piet Dekker, bedrijfsleider nieuwbouw: “Heel mooi dat klanten het werk van onze medewerkers waarderen. Het opleveren is toch het toetje van het hele koop- en bouwproces. Geweldig dat onze mensen de kopers een prettige start van hun nieuwe woonomgeving kunnen bieden; dat een proces dat toch met enige spanning verloopt, een plezierige ervaring kan zijn. Dat is zowel leuk voor de kopers alsook voor onze medewerkers.”
2

Van Wijnen Harderwijk

Harderwijk
Binnen het concern van Van Wijnen dook Van Wijnen Harderwijk maar liefst in drie categorieën op. Eerste plek, beste Kopersbegeleiding en twee keer op de tweede plaats, waaronder deze en Meer- en minderwerk. Een bijzondere prestatie wat iets zegt over de klantgerichtheid van de organisatie.
3

Lithos bouw & Ontwikkeling

Amersfoort
Ook Lithos bouw & Ontwikkeling mag zich met recht een SKB-er noemen met deze podiumplek. Want als klanten de oplevering kunnen waarderen, zegt dat iets over het eindresultaat en het gezamenlijke traject waar bouwer en koper voor langere tijd in hebben samengewerkt.

“Met de inzichten uit de onafhankelijke klanttevredenheidstoets verbeteren we jaarlijks ons proces, zodat het kopen van een woning voor de koper een feest wordt”