Stichting Klantgericht Bouwen organiseert jaarlijks een exclusieve prijsuitreiking. De prijzen worden toegekend in drie categorieën, te weten Kopersbegeleiding, Meer- en minderwerk en Oplevering.
Het best beoordeeld door klanten op onder meer communicatie met de kopersbegeleider, de informatievoorziening en het inspelen op extra wensen tijdens de bouw.
Cor Verwoert, hoofd kopersbegeleiding van Van Wijnen Midden: “Er is bij nieuwbouw altijd een gezond spanningsveld tussen de wensen van kopers en het productiebedrijf. Als kopersbegeleiding zorg je ervoor dat alle verwachtingen kloppen; onder andere door goed te luisteren, je in te leven en individueel contact. Geweldig dat die inspanningen gewaardeerd worden door onze klanten.”
Binnen het concern van Van Wijnen viel ook de vestiging Weesp in de prijzen met een eervolle tweede plaats. Ook dit bedrijf werd goed beoordeeld op bovengenoemde thema’s.
En voor Bouwbedrijf van de Kolk was het een verrassing dat het niet alleen de grootste waardering kreeg van kopers in een van de categorieën, te weten ‘Meer- en minderwerk’, maar dat het ook een derde plek bemachtigde op het gebied van kopersbegeleiding.
Het best beoordeeld door klanten op onder meer communicatie met de kopersbegeleider, de informatievoorziening en het inspelen op extra wensen tijdens de bouw.
Directeur Peter van de Kolk: “Het is voor ons vanzelfsprekend dat onze klant bij het laten bouwen van een woning maximale flexibiliteit van ons mag verwachten. Binnen ons bedrijf is het uitgangspunt altijd een tevreden klant.”.
Binnen het concern van Van Wijnen dook Van Wijnen Harderwijk maar liefst drie keer op in de drie categorieën; een keer op de eerste plek, beste Kopersbegeleiding en twee keer op de tweede plaats, waaronder deze en in de categorie Oplevering. Een bijzondere prestatie wat iets zegt over de klantgerichtheid van de organisatie.
Ter Steege Bouw Vastgoed Rijssen B.V. heeft de derde plek bemachtigd in de categorie ‘Meer- en minderwerk’. Net als de nummers 1 en 2 duidt ook deze podiumplek de klantgerichtheid en flexibiliteit van de bouwer.
Het best beoordeeld door klanten op onder meer communicatie met de kopersbegeleider, de informatievoorziening en het inspelen op extra wensen tijdens de bouw.
“Met de inzichten uit de onafhankelijke klanttevredenheidstoets verbeteren we jaarlijks ons proces, zodat het kopen van een woning voor de koper een feest wordt”