Winnaars SKB Awards 2020 Bouwbedrijf Kreeft
SKB Awards 2020 Bouwbedrijf Kreeft B.V. Meer en Minderwerk
SKB Awards 2020 Salverda Bouw B.V. Oplevering

SKB Awards 2020

Stichting Klantgericht Bouwen organiseert jaarlijks een exclusieve prijsuitreiking. De prijzen worden toegekend in drie categorieën, te weten Kopersbegeleiding, Meer- en minderwerk en Oplevering.

Kopersbegeleiding Award

Het best beoordeeld door klanten op onder meer communicatie met de kopersbegeleider, de informatievoorziening en het inspelen op extra wensen tijdens de bouw.

Winnaars SKB Awards 2020 Bouwbedrijf Kreeft
1

Bouwbedrijf Kreeft

Ede

Directeur Dirk Jan van den Brink: “Het is een pluim op het werk van onze kopersbegeleider! Dat wat de koper als eerste ziet, hoort en ervaart is haar verdienste. Natuurlijk neemt dat niet weg dat de werkvoorbereiders, projectleiders en uitvoerder ook de neuzen dezelfde kant op hebben staan, maar toch is dit een bevestiging voor waar we mee bezig zijn.”

2

Nederlandse Bouw Unie (NBU)

Etten-Leur

Directeur Roel Hommel: “Hoog scoren is een logisch gevolg van onze maatwerk-aanpak in de aandacht voor onze koper van een nieuwbouwwoning in een van onze projecten in Zuidwest-Nederland. Het bereiken van de hoogste trede is niet persé het doel. Wij zijn blij met onze klanttevredenheidsscore en feliciteren onze collega’s met hun nóg hogere.”

3

Salverda Bouw

’t Harde

Adjunct-directeur Gert Winkelaar: “We hebben oog voor het hele proces én voor de verwachtingen van onze klant. Communicatie speelt daarin een grote rol; onze kopersbegeleidster laat zien dat dit werkt voor de klant.”

Kopersbegeleider Suzan Keddeman: “We nemen de klant mee aan de hand en zorgen voor een vast ritme in contact. De ene keer met een kijkdag, dan weer met een nieuwsitem of een leuk weetje over bijvoorbeeld de warmtepomp of vloerverwarming. Er gebeurt elke maand iets. Het is mooi dat we daar waardering voor krijgen; nu met de award, maar ook regelmatig met een uitnodiging, kaart of zelfs taart. Vorig jaar zei ik nog tegen de directie dat ik in de top 3 wilde komen, dat is gelukt! We hebben zaken verbeterd aan de hand van beoordelingen en feedback van de klanten in de kwartaalrapportages; zoals binnen twee dagen reageren op de mail en altijd terugbellen. Ondanks de mooie prijzen zullen we doorgaan met onszelf te verbeteren. Stilstand is achteruitgang. En als dat volgend jaar drie 1e prijzen oplevert zou dat mooi zijn.”

Meer- en minderwerk Award

Het best beoordeeld door klanten op onder meer communicatie met de kopersbegeleider, de informatievoorziening en het inspelen op extra wensen tijdens de bouw.

SKB Awards 2020 Bouwbedrijf Kreeft B.V. Meer en Minderwerk
1

Bouwbedrijf Kreeft

Ede

Directeur Dirk Jan van den Brink: “Onze persoonlijke benadering en flexibele houding naar kopers hebben tot deze award geleid. We nodigen eerst altijd iedereen uit bij onze kopersbegeleider om het proces uit te leggen en vervolgens gaan de kopers naar de showrooms. Op het gebied van meer- en minderwerk willen we altijd gelijk concreet en duidelijk zijn; in basis kan alles. Er zijn veel opties, maar wil de klant casco, is dat ook prima. Mensen vinden over het algemeen meer- en minderwerk duur, daarom zijn we altijd een paar procent goedkoper dan vergelijkbare projecten in de regio. Dan is die discussie meteen klaar. Natuurlijk wil je een gezonde marge maken, maar meer- en minderwerk is voor ons een stukje extra dienstverlening. De marge is nodig vanwege de extra aandacht, tijd, sturing. Maar, het is geen verdienmodel voor onze projecten. Deze award bewijst dat we daarin op de goede weg zijn.”

2

Nederlandse Bouw Unie (NBU)

Etten-Leur

Directeur Roel Hommel: “Hoog scoren is een logisch gevolg van onze maatwerk-aanpak in de aandacht voor onze koper van een nieuwbouwwoning in een van onze projecten in Zuidwest-Nederland. Het bereiken van de hoogste trede is niet persé het doel. Wij zijn blij met onze klanttevredenheidsscore en feliciteren onze collega’s met hun nóg hogere.”

3

Salverda Bouw

’t Harde

Adjunct-directeur Gert Winkelaar: “Meer- en minderwerk heeft alles te maken met verwachtingsmanagement. Vooraf moet het voor de koper duidelijk zijn wat er allemaal mogelijk is. Wij zijn een seriematige bouwer en streven er naar om binnen die seriematigheid ervoor te zorgen dat de koper toch die persoonlijke “touch” aan zijn woning kan geven. Onze kopersbegeleidster speelt hierbij een belangrijke rol. Je ziet aan de cijfers, die de kopers geven, dat zij over meer- en minderwerk nog niet volledig tevreden zijn. Wij moeten dit dus, net als alle andere bouwers, nog sterk verbeteren. Werk aan de winkel!”

Oplevering Award

Het best beoordeeld door klanten op onder meer communicatie met de kopersbegeleider, de informatievoorziening en het inspelen op extra wensen tijdens de bouw.

SKB Awards 2020 Salverda Bouw B.V. Oplevering
1

Salverda Bouw

’t Harde

Adjunct-directeur Gert Winkelaar: “Dit is het resultaat van jarenlange focus op klantgerichtheid. Eenduidigheid richting de koper is hierbij van groot belang; doen wat je zegt en zeggen wat je doet. Een heldere communicatie en verwachtingsmanagement richting de koper zijn hierbij de sleutelwoorden. Intern is eigenaarschap het sleutelwoord; het uitvoeringsteam is voor het hele traject, van verkoop tot nazorgperiode, verantwoordelijk voor het project. En dat is ook helder richting de koper.”

2

Bouwbedrijf Kreeft

Ede

Directeur Dirk Jan van den Brink: “Waarom we niet eerste zijn geworden in deze categorie? Omdat we ons voor de bouwvak te weinig tijd hebben gegund en te kort op elkaar zaten om opleveringspunten op te lossen. Zo moesten zaken over de bouwvak heen getild worden en dat vinden mensen niet fijn. Daar kunnen we van leren. Dus als we volgend jaar niet op alle drie de onderdelen winnen, zal ik teleurgesteld zijn. Voor nu is het een bevestiging dat we goed bezig zijn; leuk dat het zich hierin uit!”

3

Nederlandse Bouw Unie (NBU)

Etten-Leur

Directeur Roel Hommel: “Hoog scoren is een logisch gevolg van onze maatwerk-aanpak in de aandacht voor onze koper van een nieuwbouwwoning in een van onze projecten in Zuidwest-Nederland. Het bereiken van de hoogste trede is niet persé het doel. Wij zijn blij met onze klanttevredenheidsscore en feliciteren onze collega’s met hun nóg hogere.”

“Met de inzichten uit de onafhankelijke klanttevredenheidstoets verbeteren we jaarlijks ons proces, zodat het kopen van een woning voor de koper een feest wordt”