BPD werkt samen met SKB voor verbeteren dienstverlening

BPD is in 2020 een pilot gestart waarbij de klanttevredenheid van haar klanten door Stichting Klantgericht Bouwen, SKB, wordt onderzocht. Doel is om knelpunten in de dienstverlening aan klanten beter inzichtelijk te maken om daarmee de dienstverlening, tijdens alle fasen die een klant doorloopt bij de aankoop van een nieuwbouwwoning, te verbeteren.

Klanttevredenheid samen met aannemers onderzoeken

BPD wil de klanttevredenheid, over het gehele nieuwbouwtraject, nauwgezet volgen en verbeteren.

Door de samenwerking tussen BPD en SKB wordt de tevredenheid van toekomstige kopers voortaan eenduidig en samen met bij SKB aangesloten aannemers onderzocht. Aannemers wordt gevraagd om zich aan te sluiten bij SKB en projecten aan te melden voor klanttevredenheidsonderzoek. Door actuele resultaten van projecten in te zien, komen eventuele knelpunten in het proces eerder aan het licht en kunnen BPD en aannemers de dienstverlening aan klanten gericht verbeteren.

Jessie Wagenaar, directeur Verkoop en Gebiedsmarketing, licht toe: “Een nieuw huis kopen is een van de belangrijkste beslissingen in het leven van mensen. Wij streven daarom naar een zo actueel, volledig en transparant mogelijke informatievoorziening naar onze toekomstige bewoners. Met SKB als partner willen we daarom de klanttevredenheid samen met onze aannemers onderzoeken. Hierdoor worden knelpunten eerder in kaart gebracht en kunnen we samen met hen de dienstverlening van de oriëntatiefase van de bewoner tot en met de oplevering van de nieuwbouwwoning verbeteren.”

Edwin Groot, directeur SKB: “Uit jarenlange metingen onder kopers van nieuwbouwwoningen weten we dat er ruimte is de klanttevredenheid over de dienstverlening bij de bouw van een nieuwbouwwoning te verbeteren. De tevredenheid van kopers zit niet alleen in de bouw en oplevering van de woning zelf, maar ook in de dienstverlening en informatievoorziening tijdens de bouw van de woning. Door de samenwerking tussen BPD en SKB gaan we met een nog grotere groep aannemers de klanttevredenheid op een eenduidige en transparante manier onderzoeken en kunnen we samen met de aannemers de dienstverlening in de branche naar een hoger niveau brengen.”

Klantgericht Bouwen is een onafhankelijke stichting zonder winstoogmerk.