Meer- en minderwerk Award

SKB Awards 2020 Bouwbedrijf Kreeft B.V. Meer en Minderwerk

Winnaars SKB Awards 2020 in de categorie Meer- en minderwerk
1e Bouwbedrijf Kreeft, 2e Nederlandse Bouw Unie en 3e Salverda Bouw

Eerste plaats: Bouwbedrijf Kreeft
SKB Awards 2020 Bouwbedrijf Kreeft B.V. Meer en MinderwerkBouwbedrijf Kreeft mag zich prijzen met de Meer- en minderwerk Award 2020. De aannemer uit Ede kwam het beste uit de bus bij klanten in deze categorie, zo bleek uit de antwoorden op vragen over het maatwerkpakket, de prijzen van het maatwerkpakket, de beslistijd en het inspelen op wensen door de bouwer tijdens de bouw.

Directeur Dirk Jan van den Brink: “Onze persoonlijke benadering en flexibele houding naar kopers hebben tot deze award geleid. We nodigen eerst altijd iedereen uit bij onze kopersbegeleider om het proces uit te leggen en vervolgens gaan de kopers naar de showrooms. Op het gebied van meer- en minderwerk willen we altijd gelijk concreet en duidelijk zijn; in basis kan alles. Er zijn veel opties, maar wil de klant casco, is dat ook prima. Mensen vinden over het algemeen meer- en minderwerk duur, daarom zijn we altijd een paar procent goedkoper dan vergelijkbare projecten in de regio. Dan is die discussie meteen klaar. Natuurlijk wil je een gezonde marge maken, maar meer- en minderwerk is voor ons een stukje extra dienstverlening. De marge is nodig vanwege de extra aandacht, tijd, sturing. Maar, het is geen verdienmodel voor onze projecten. Deze award bewijst dat we daarin op de goede weg zijn.”

Ook in de categorieën Kopersbegeleiding en Oplevering pakt Bouwbedrijf Kreeft podiumplaatsen (resp. de eerste en tweede plek). “Als we volgend jaar niet op alle drie de onderdelen op de eerste plaats eindigen, zal ik teleurgesteld zijn,” aldus Van den Brink.

Tweede plaats: Nederlandse Bouw Unie (NBU)
Nederlandse Bouw Unie bestiert ook verschillende plaatsen in de top 3 van alle categorieën dit jaar. In Meer- en minderwerk weet de bouwer uit Etten-Leur een tweede plaats te bemachtigen. Een mooie prestatie wat absoluut iets zegt over de klantgerichtheid van de organisatie.

Directeur Roel Hommel: “Hoog scoren is een logisch gevolg van onze maatwerk-aanpak in de aandacht voor onze koper van een nieuwbouwwoning in een van onze projecten in Zuidwest-Nederland. Het bereiken van de hoogste trede is niet persé het doel. Wij zijn blij met onze klanttevredenheidsscore en feliciteren onze collega’s met hun nóg hogere.”

Derde plaats: Salverda Bouw

Salverda Bouw uit ‘t Harde komt in 2020 op de derde plaats in de categorie ‘Meer- en minderwerk en in de categorieën Kopersbegeleiding en Oplevering wordt het bedrijf ook goed gewaardeerd door klanten. Daar eindigt het respectievelijk op de tweede en eerste plaats. Klantgerichtheid en flexibiliteit staan duidelijk hoog in het vaandel bij de organisatie.

Adjunct-directeur Gert Winkelaar: “Meer- en minderwerk heeft alles te maken met verwachtingsmanagement. Vooraf moet het voor de koper duidelijk zijn wat er allemaal mogelijk is. Wij zijn een seriematige bouwer en streven er naar om binnen die seriematigheid ervoor te zorgen dat de koper toch die persoonlijke “touch” aan zijn woning kan geven. Onze kopersbegeleidster speelt hierbij een belangrijke rol. Je ziet aan de cijfers, die de kopers geven, dat zij over meer- en minderwerk nog niet volledig tevreden zijn. Wij moeten dit dus, net als alle andere bouwers, nog sterk verbeteren. Werk aan de winkel!”

 

Lees ook de reacties van deze winnaars in de categorie Oplevering
Lees ook de reacties van deze winnaars in de categorie Kopersbegeleiding

Door: Buro Barcode – Barbara van Baarsel