Kopersbegeleiding Award

SKB Awards 2020 Bouwbedrijf Kreeft B.V. Kopersbegeleiding

Winnaars SKB Awards 2020 in de categorie Kopersbegeleiding
1e Bouwbedrijf Kreeft, 2e Nederlandse Bouw Unie en 3e Salverda Bouw

SKB Awards 2020 Bouwbedrijf Kreeft B.V. Kopersbegeleiding
v.l.n.r. Romy Brattinga – Kopersbegeleidster en Edwin Groot – Directeur SKB

Eerste plaats: Bouwbedrijf Kreeft
De award voor Beste Kopersbegeleiding is op 28 september jl. uitgereikt aan Bouwbedrijf Kreeft in Ede. Het bedrijf werd het best beoordeeld door klanten op onder meer communicatie met de kopersbegeleider, de informatievoorziening tijdens het bouwproces en het inspelen op extra wensen tijdens de bouw. Opvallend is dat de drie winnaars in deze categorie ook in de andere twee categorieën voorkomen. Met recht de top 3 van 2020!

Directeur Dirk Jan van den Brink: “Het is een pluim op het werk van onze kopersbegeleider! Dat wat de koper als eerste ziet, hoort en ervaart is haar verdienste. Natuurlijk neemt dat niet weg dat de werkvoorbereiders, projectleiders en uitvoerder ook de neuzen dezelfde kant op hebben staan, maar toch is dit een bevestiging voor waar we mee bezig zijn.”

Tweede plaats: Nederlandse Bouw Unie (NBU)
De eervolle tweede plaats is voor Nederlandse Bouw Unie uit Etten-Leur. Ook dit bedrijf werd goed beoordeeld op bovengenoemde thema’s.

Directeur Roel Hommel: “Hoog scoren is een logisch gevolg van onze maatwerk-aanpak in de aandacht voor onze koper van een nieuwbouwwoning in een van onze projecten in Zuidwest-Nederland. Het bereiken van de hoogste trede is niet persé het doel. Wij zijn blij met onze klanttevredenheidsscore en feliciteren onze collega’s met hun nóg hogere.”

Derde plaats: Salverda Bouw
En Salverda Bouw uit ‘t Harde bemachtigde de derde plaats op het gebied van kopersbegeleiding.

Adjunct-directeur Gert Winkelaar: “We hebben oog voor het hele proces én voor de verwachtingen van onze klant. Communicatie speelt daarin een grote rol; onze kopersbegeleidster laat zien dat dit werkt voor de klant.”

Kopersbegeleider Suzan Keddeman: “We nemen de klant mee aan de hand en zorgen voor een vast ritme in contact. De ene keer met een kijkdag, dan weer met een nieuwsitem of een leuk weetje over bijvoorbeeld de warmtepomp of vloerverwarming. Er gebeurt elke maand iets. Het is mooi dat we daar waardering voor krijgen; nu met de award, maar ook regelmatig met een uitnodiging, kaart of zelfs taart. Vorig jaar zei ik nog tegen de directie dat ik in de top 3 wilde komen, dat is gelukt! We hebben zaken verbeterd aan de hand van beoordelingen en feedback van de klanten in de kwartaalrapportages; zoals binnen twee dagen reageren op de mail en altijd terugbellen. Ondanks de mooie prijzen zullen we doorgaan met onszelf te verbeteren. Stilstand is achteruitgang. En als dat volgend jaar drie 1e prijzen oplevert zou dat mooi zijn.”

Lees ook de reacties van deze winnaars in de categorie Oplevering
Lees ook de reacties van deze winnaars in de categorie Meer- en minderwerk

Door: Buro Barcode – Barbara van Baarsel